Prąd jest niezbędny w każdym samochodzie podobnie jak paliwo – bez niego nie ma mowy o włączeniu światła, a tym bardziej odpaleniu auta. Jednym z podstawowych elementów układu elektrycznego w samochodzie jest alternator, który odpowiada za ciągłą dostawę prądu. Chociaż nie wymaga on specjalnej dbałości są pewne czynności, które mogą przyczynić się do jego zniszczenia. Należy regularnie dokonywać jego przeglądu – szczególnie przed sezonem, podczas corocznych przeglądów samochodu. Niekiedy jednak alternator odmawia posłuszeństwa i nie ładuje dostatecznie dobrze. W tej sytuacji nie musisz od razu kupować nowego urządzenia, ale możesz zdecydować się na jego naprawę. Zajmujemy się regeneracją wielu podzespołów – naszą specjalnością jest między innymi regeneracja pompy wtryskowej, rozrusznika, przekładni kierowniczej lub alternatora.


Regeneracja alternatora Tychy – co warto wiedzieć?

Obecnie używane alternatory nie są skomplikowanymi urządzeniami – w ich obudowie znajduje się stojan i trzy uzwojenia. Wyposażone są w elektromagnes oraz pasek alternatora, odpowiedzialny za pracę całego podzespołu. Chociaż to proste urządzenia, są bardzo intensywnie eksploatowane, przez co bywają narażone na różne uszkodzenia. Nie wymagają one specjalnej dbałości, jednak bardzo niebezpieczna jest dla nich woda. Nierzadko nieuważne mycie silnika lub po prostu intensywny deszcz może spowodować destrukcje urządzenia. Aby przedłużyć żywotność alternatora warto regularnie poddawać go kontrolom oraz w razie jakichkolwiek niepokojących objawów wymieniać poszczególne części eksploatacyjne, na przykład takie jak szczotki, które są podatne na ciągłe ścieranie. Podczas corocznych przeglądów pojazdu warto sprawdzić stan urządzenia za pomocą miernika napięć. Działanie akumulatora można też sprawdzić, włączając wszystkie urządzenia w aucie – dmuchawy, radio, światła czy klimatyzacje. Jeżeli wartość woltomierza nie spadła, to znaczy, że działa on poprawnie.


Regeneracja alternatora – kiedy potrzebna?

Po czym możesz poznać, że masz do czynienia z uszkodzonym alternatorem? Może on dawać różne objawy, między innymi częste przepalanie się żarówek. Jednym z często pojawiających się problemów w takiej sytuacji jest też głośna praca alternatora – dziwny szum wydobywający się spod maski powinien więc wzbudzić Twój niepokój. Niekiedy świadczy on o mocno zużytym łożysku, które koniecznie trzeba wymienić. Warto pamiętać, że bardzo łatwo jest pomylić uszkodzony alternator z niesprawnym akumulatorem. W sezonie zimowym wiele osób ma problemy z uruchomieniem silnika po mroźnej nocy – w takiej sytuacji większość osób pomyśli, że winny jest rozładowany akumulator. Jednak często jego wymiana nie rozwiązuje problemu, ponieważ źródłem awarii jest niesprawny alternator, który uniemożliwia start silnika. Jeżeli podejrzewasz, że z Twoim alternatorem może być coś nie tak, zachęcamy Cię do kontaktu. Z chęcią dokonamy jego kontroli oraz w razie potrzeby zajmiemy się naprawą urządzenia.


Regeneracja alternatora Tychy – na czym polega?

Regeneracja alternatora to w wielu przypadkach doskonałe rozwiązanie. Nie zawsze wymiana alternatora jest konieczna, niekiedy wystarczy jedynie naprawienie usterki, aby urządzenie jeszcze przez długi czas niezawodnie spełniało swoją funkcje. Cały proces polega na wyjęciu oraz rozłożenie wadliwego alternatora oraz znalezieniu przyczyn problemów – w tym celu wykonuje się konkretne pomiary oraz sprawdza jego poszczególne elementy. Do częstych usterek należy zużycie szczotek lub pierścieni ślizgowych oraz pęknięcie obudowy. Podczas regeneracji sprawdza się też pierścienie ślizgowe – jeżeli jest taka potrzeba to są one wymieniane oraz szlifowane. Kontroluje się stan łożysk, które muszą być zdemontowane przy użyciu specjalnego ściągacza lub prasy. Duże znaczenie ma również to, czy regulator napięcia i układ prostowniczy są sprawne – jeżeli zauważa się jakieś nieprawidłowości należy je wymienić. Po wymianie i sprawdzeniu wszystkich komponentów, odbudowa alternatora jest piaskowana i malowana. Następnie jest on testowy i jeżeli wszystko działa prawidłowo – ponownie montowany w samochodzie.