Wśród profilaktycznie wykonywanych czynności serwisowych bez wątpienia jedną z najważniejszych jest wymiana paska rozrządu Tychy. Chociaż ten gumowy element kosztuje relatywnie niewiele, to odgrywa ogromną rolę w funkcjonowaniu silnika, a jego awaria ma dalekosiężne skutki. Rozrząd steruje zaworami ssącymi i wydechowymi, dzięki czemu możliwa jest ich synchronizacja i poprawny przebieg procesu spalania paliwa. Jest to związane z eksploatacją paska w trudnych warunkach, dlatego temu elementowi należy się szczególna uwaga.

Kiedy i dlaczego potrzebna jest wymiana paska rozrządu Tychy?

Nawet najlepszej jakości pasek rozrządu nie jest odporny na starzenie się materiału, a warunki jego pracy dodatkowo sprzyjają degradacji gumy, z której jest wykonany. Wysokie temperatury, przeciążenia, szarpnięcia czy substancje smarne z komory silnika sprawiają, że niezależnie nawet od stylu jazdy czy dbałości o inne elementy pojazdu, pasek rozrządu musi być regularnie wymieniany. Interwały wymian najczęściej ustala producent pojazdu i podaje zalecane wartości, ale warto pamiętać, że jego wskazania odnoszą się do oryginalnych podzespołów. Najczęściej wynoszą one pomiędzy 60 a 90 tysięcy kilometrów. Jeśli jednak zdecydowałeś się na zainstalowanie zamiennika, to warto sprawdzić, jakie są zalecenia jego producenta. W sytuacji, kiedy nie możesz ustalić producenta zainstalowanego paska rozrządu, warto skonsultować interwał z mechanikiem i skrócić go np. o połowę względem fabrycznych zaleceń.

Dla kupujących używany samochód ustalenie terminu poprzedniej wymiany i producenta paska rozrządu Tychy okazuje się nie lada wyzwaniem. Dlatego, o ile sprzedający nie przedstawi Ci faktury za jego zakup i wymianę, zdecydowanie zalecana jest jego wymiana od razu po kupnie samochodu. W przeciwnym razie ryzykujesz poważną usterkę silnika, która może wystąpić od razu po zakupie samochodu!

Dlaczego wymiana rozrządu Tychy jest tak ważna?

Oczywiście nikt z nas nie lubi niespodziewanych wydatków, a taki może okazać się konieczność wymiany paska rozrządu w świeżo zakupionym samochodzie lub kiedy dobiega kresu jego żywotność i zbliża się zalecany interwał wymiany. Zużywający się pasek rozrządu nie daje absolutnie żadnych objawów zapowiadających możliwość jego zerwania czy pęknięcia, co może działać usypiająco na kierowców. Jeśli jednak dojdzie już do jego awarii, to nie ma absolutnie żadnego sposobu złagodzenie jej skutków. W przypadku silników kolizyjnych (czyli zdecydowanej większości konstrukcji napędowych na rynku) dochodzi do uderzenia tłokiem w otwarty zawór (ssący lub wydechowy) i jego zagięcia, czy nawet uszkodzenia tłoka. Warto wspomnieć, że nowoczesne jednostki mają kilkanaście zaworów, co multiplikuje uszkodzenia. Niezbędny jest wówczas remont całej jednostki napędowej, celem przywrócenia jej kompresji, co oznacza remont o wartości kilku, a nawet kilkunastu tysięcy złotych. W przypadku samochodów z silnikiem Diesla koszty będą nawet jeszcze wyższe.

Wymiana rozrządu Tychy – zrób to z nami

Profesjonalnie przeprowadzona wymiana paska rozrządu w Tychach trwa od kilku godzin do jednego dnia roboczego, a jej koszt to zaledwie ułamek tego, ile kosztowałby remont jednostki napędowej. Dlatego, jeśli zbliża się termin wymiany, to nie warto zwlekać. W naszym serwisie od lat świadczymy fachowe usługi związane z naprawami i przeglądami samochodów, dlatego potrafimy rzetelnie podjąć się nawet najbardziej skomplikowanego zadania. Przy pracach związanych z wymianą paska rozrządu wykorzystujemy nowoczesne narzędzia, pozwalające na precyzyjne wykonanie zlecenia i terminową realizację. Na tym nie kończy się nasza oferta – również bardziej skomplikowane zadania jak wymiana uszczelki pod głowicą, remont silnika czy naprawa skutków urwanego paska nie są dla nas dużym wyzwaniem. Dlatego, jeśli potrzebna Ci fachowa obsługa i chcesz mieć pewność, że Twój samochód będzie przywrócony do sprawności, to polecamy Ci nasze usługi. Na wykonane prace udzielamy gwarancji, dając Ci pewność, że np. wymieniony pasek będzie sprawnie funkcjonował przez kolejne kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.